Dit barns score i ADHD-testen: 0

En score på mellem 0 og 25 tyder ikke på ADHD


Du angiver i dine svar vanskeligheder inden for domænerne uopmærksomhed, hyperaktivitet og impulsivitet der er normale sammenlignet med gennemsnittet for drenge på din søns alder. Din besvarelse indikerer med andre ord, at din søn ikke har tilstrækkeligt af de symptomer, som det der almindeligvis ses hos drenge i aldersgruppen 10-13, der lever op til den kliniske diagnose ADHD. Det er derfor overvejende sandsynligt, at han ikke har ADHD.

Langt de fleste, der opnår et tilsvarende resultat i nærværende ADHD-test, vil ikke have vanskeligheder forenelige med ADHD. Dog vil der i sjældne tilfælde være børn, der trods negativt resultat vil leve op til kriterierne for ADHD, når der foretages en rigtig klinisk undersøgelse. Risikoen for sådanne ”falske negative” resultater er størst for dem, der scorer 25 eller tæt på. Nærværende ADHD-test er derfor blot vejledende og kan ikke erstatte en klinisk undersøgelse. Ligeledes kan den ikke vurdere, hvorvidt andre behandlingskrævende forhold er til stede, eller hvorvidt der er enkeltstående symptomer, der i sig selv er alvorlige nok til at kræve behandling. Hvis du fortsat er bekymret over din søns adfærd, anbefaler vi derfor, at du går til psykolog eller egen læge med henblik på at få foretaget en fyldestgørende diagnostisk undersøgelse.


Tilbage til test-siden

Ønsker du en samtale med en af vores psykologer om ADHD? 
Kontakt os for at aftale en tid, eller lad os ringe til dig.
(+45) 32 13 03 00
info@pjkp.dk

Er ikke opmærksom på detaljer, eller laver sjuskefejl i sit skolearbejde.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Har svært ved at fastholde koncentrationen ved opgaver eller under leg.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Hører tilsyneladende ikke efter ved direkte tiltale.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Gør ikke de ting der bliver bedt om, eller gør dem ikke færdige.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Har svært ved at organisere opgaver og aktiviteter.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Undgår opgaver (fx skole, lektier) som kræver omtanke og koncentration.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Mister ting der er nødvendige for at udføre opgaver eller aktiviteter.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Bliver let afledt eller distraheret.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Er glemsom i forbindelse med daglige aktiviteter.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Sidder uroligt eller bevæger konstant hænder og fødder.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Rejser sig fra sin plads i klassen, eller i andre sammenhænge hvor man forventes at blive siddende.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Farer omkring i situationer, hvor det ikke er passende.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Har svært ved at indgå i stille lege eller fritidsaktiviteter.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Er altid ”i fuld fart” eller ”har krudt bagi”.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Snakker som et vandfald.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Buser ud med et svar, før spørgsmålet er afsluttet.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Har svært ved at vente på sin tur.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Afbryder eller forstyrrer andre.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte
Total Score: 0