Dit barns score i ADHD-testen: 0

En score på mellem 0 og 28 tyder ikke på ADHD


Den samlede score i testen indikerer, at din søn udviser et niveau af ADHD-relaterede problemer, der ikke afviger væsentligt fra gennemsnittet for hans køn og alder. Der er derfor usandsynligt, at evt. udfordringer knyttet til uopmærksomhed, hyperaktivitet og impulsivitet hos din søn ville vurderes forenelige med ADHD, hvis han blev undersøgt af en kompetent psykolog eller psykiater. Det er relevant at nævne i denne sammenhæng, at risikoen for et ”falskt negativ”, hvor han alligevel kan diagnosticeres med ADHD trods dette resultat, er højere jo tættere scoren er på 28, mens dette næsten aldrig forekommer for scorer tættere på 0.

Nærværende test er dog begrænset i omfang og bredde samt med hensyn til, hvad den kan vurdere. Den kan derfor på ingen måde erstatte en klinisk undersøgelse foretaget af en professionel. Det skal således understreges, at det altid er tilrådeligt at søge hjælp hos egen læge eller psykolog, hvis der er stærk bekymring omkring dit barns udvikling, trivsel eller adfærd. En kompetent psykolog vil være i stand til at vurdere, hvorvidt der kan være tale om ADHD, og vil eventuelt kunne hjælpe med andre problematikker, din søn tumler med.


Tilbage til test-siden

Ønsker du en samtale med en af vores psykologer om ADHD? 
Kontakt os for at aftale en tid, eller lad os ringe til dig.
(+45) 32 13 03 00
info@pjkp.dk

Er ikke opmærksom på detaljer, eller laver sjuskefejl i sit skolearbejde.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Har svært ved at fastholde koncentrationen ved opgaver eller under leg.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Hører tilsyneladende ikke efter ved direkte tiltale.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Gør ikke de ting der bliver bedt om, eller gør dem ikke færdige.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Har svært ved at organisere opgaver og aktiviteter.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Undgår opgaver (fx skole, lektier) som kræver omtanke og koncentration.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Mister ting der er nødvendige for at udføre opgaver eller aktiviteter.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Bliver let afledt eller distraheret.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Er glemsom i forbindelse med daglige aktiviteter.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Sidder uroligt eller bevæger konstant hænder og fødder.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Rejser sig fra sin plads i klassen, eller i andre sammenhænge hvor man forventes at blive siddende.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Farer omkring i situationer, hvor det ikke er passende.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Har svært ved at indgå i stille lege eller fritidsaktiviteter.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Er altid ”i fuld fart” eller ”har krudt bagi”.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Snakker som et vandfald.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Buser ud med et svar, før spørgsmålet er afsluttet.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Har svært ved at vente på sin tur.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Afbryder eller forstyrrer andre.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte
Total Score: 0