Dit barns score i ADHD-testen: 0

En score på mellem 0 og 19 tyder ikke på ADHD


Resultatet af din besvarelse antyder, at din datter ikke har ADHD, idet du har angivet niveauer af uopmærksomhed, hyperaktivitet og impulsivitet, der ikke er væsentligt afvigende fra normalen. Dine svar peger med andre ord på, at din datter ikke har symptomer på ADHD i samme omfang og sværhedsgrad, som det der typisk ses hos unge piger, der lever op til den kliniske ADHD-diagnose.

Alligevel skal det understreges, at denne test ikke kan stå i stedet for en klinisk vurdering. Hvis du er bekymret for din datters trivsel, udvikling eller adfærd, anbefaler vi altid, at I søger egen læge eller bestiller tid hos en psykolog eller psykiater for en professionel vurdering. Selvom der ikke umiddelbart ses problemer, der er forenelige med ADHD, er det muligt, at disse mere afgrænsede problemer kan afhjælpes ved korrekt og adækvat støtte, tilpasning eller behandling. Det kan også være, at der foreligger en anden problematik og som nærværende test ikke er relevant for at opfatte. Endelig findes der nogle få, oftest iblandt dem, der scorer 19 eller tæt derpå, som i en klinisk undersøgelse findes at være ”falske negative” og altså alligevel vil vurderes af en psykiater eller psykolog til at have vanskeligheder forenelige med de diagnostiske kriterier for ADHD.


Tilbage til test-siden´

Ønsker du en samtale med en af vores psykologer om ADHD? 
Kontakt os for at aftale en tid, eller lad os ringe til dig.
(+45) 32 13 03 00
info@pjkp.dk

Er ikke opmærksom på detaljer, eller laver sjuskefejl i sit skolearbejde.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Har svært ved at fastholde koncentrationen ved opgaver eller under leg.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Hører tilsyneladende ikke efter ved direkte tiltale.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Gør ikke de ting der bliver bedt om, eller gør dem ikke færdige.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Har svært ved at organisere opgaver og aktiviteter.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Undgår opgaver (fx skole, lektier) som kræver omtanke og koncentration.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Mister ting der er nødvendige for at udføre opgaver eller aktiviteter.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Bliver let afledt eller distraheret.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Er glemsom i forbindelse med daglige aktiviteter.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Sidder uroligt eller bevæger konstant hænder og fødder.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Rejser sig fra sin plads i klassen, eller i andre sammenhænge hvor man forventes at blive siddende.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Farer omkring i situationer, hvor det ikke er passende.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Har svært ved at indgå i stille lege eller fritidsaktiviteter.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Er altid ”i fuld fart” eller ”har krudt bagi”.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Snakker som et vandfald.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Buser ud med et svar, før spørgsmålet er afsluttet.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Har svært ved at vente på sin tur.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte

Afbryder eller forstyrrer andre.

Aldrig eller sjældent
Nogle gange
Ofte
Meget ofte
Total Score: 0